Examenul de capacitate

Anul acesta am auzit ca s-au luat note foarte mari la examenul de capacitate sau valauare nationala. Nu stiu exact cum se mai numeste. Asa ca am fost tare curioasa. La bac fac elevii cu ou si cu otet, iar la capacitate ii felicita pentru notele mari.

Mi s-a parut undeva o eroare asa ca am decis sa ma uit si eu peste subiecte.

Daca subiectele la romana au fost extraordinar de usoare cele de la matematica au fost banale. Sora mea preda limba straina la gimnaziu asa ca o intreb si pe ea cum i s-au parut subiectele. Ea terminand litere si predand limba straina a spus ca la matematica sigur ar fi luat un 7. Ce era peste 7 era cu formula. Daca ea care nu are nici o tangenta cu matematica lua lejer un 7, nu inteleg totusi de ce doar 77 % rata de promovabilitate.

E strigator la cer, in primul rand nu ai mai dat nici examen la materia la alegere, georgrafie/romana subiectele au fost banale si totusi rata e doar 77%. Ceilalti de 23 ce au facut? Nu s-au prezentat?

Chiar daca au fost usoare dinpucntul meu de vedere bineinteles ca elevii au gresit, unora li s-a parut greu. Daca si la gimnaziu  o sa se dea capacitatea diferentiat  dupa media pe ultimii patru ani inseamna ca e tragic ceea ce se intampla in invatamantul romanesc.