Dureri de cap, fara stampila

Am intrat zilele trecute intr-o farmacie, ca sa imi cumpar o pastila eficienta pentru durerile de cap. Cat am asteptat ca farmacista sa imi aduca pastiluta, o batranica, in stanga mea, venise cu o reteta de la medic ca sa isi cumpere si ea medicamentele de batranete. Pana sa se caute in portofel de bani, farmacista ii atrage atentia ca reteta nu are stampila medicului. Batrana, foarte indignata, nu intelegea ce se intampla. Ea a fost la doctor si de acolo a si primit reteta. Nu are cum sa nu fie buna. De ce nu poate sa o cumpere? In cele din urma, farmacista se dumereste, cand afla numele doctorului la care aceatsa s-a prezentat si ii explica calm ca domnul doctor are propria farmacie si de aceea nu stampileaza niciodata retetele pe care le elibereaza. Nicio farmacie nu poate elibera pastile care se dau pe baza de reteta, fara parafa medicului. Deci, e foarte simplu. Trebuie neaparat sa se prezinte la farmacia dansului, ca sa isi poata cumpara cele necesare.

Dupa cele cateva minute pe care le-am petrecut in farmacie, am iesit afara revoltata. Cum este posibil ca, si atunci cand vine vorba de sanatate, sa nu fim noi cei care decidem? Normal ar fi sa iti poti achizitiona medicamentele de la orice farmacie doresti, pentru ca, unele au card si iti ofera reduceri, altele au preturi scazute si tot asa. Dar, uite ca mai sunt si doctori care refuza sa iti elibereze reteta completa, tocmai pentru ca tu sa te deplasezi tot orasul pentru o amarata de aspirina sau ce ti-o mai fi dand. Batranii isi calculeaza si ultimul banut din pensie, iar pentru ca deja au fost sa consulte un doctor, este un mare sacrificiu. Macar pentru ei, ar trebui sa mai avem putina compansiune, pentru deja vremurile sunt si ele destul de grele pentru ei. In loc sa ii trateze, domnul doctor le recomanda miscare unor oameni care abia isi taraie picioarele dintr-o parte in alta.

Deja m-am obisnuit ca atunci cand ma duc la doctor sa nu plec fara cateva sute de lei bune in portofel, dar sa-si mai faca si farmacie...trebuie sa recunosc ca este o idee geniala la care nu m-am gandit. Mi s-a intamplat sa-mi recomande o farmacie anume, ori sa-mi elibereze retete cu sigla acesteia, dar sa nu mi-o stampileze doar pentru a ma prezenta la farmacia proprie, asta da, este o premiera.