Fazele optimizare site web pe care trebuie sa le parcurgeti pentru SEO profesional

Cea mai buna optimizare se face doar dupa ce se gandeste in perspectiva la eficienta unor tehnici de SEO aplicate corect pe un site care e deja construit si optimizat din faza de design.

Inainte de a se face orice optimizare site web trebuie sa fie analizati mai multi parametri care pot determina cat de eficienta va fi optimizarea viitoare. In primul rand, se va analiza situatia domeniului, cat de vechi e, daca are autoritate buna, daca gazduirea e puternica si timpii de raspuns sunt in limite normale. Apoi, trebuie sa se stie daca au existat penalizari din partea Google si care a fost motivul, sa se verifice in amanunt backlinks si sa se scoata cele care nu fac decat sa scada traficul si sa-l „contamineze”.

In faza pre-optimizare site web se face chiar si un diagnostic on page, cat de repede se incarca fiecare pagina a siteului, cat de optimizat e continutul, ce fel e gandita structura interna si designul, daca exista continut duplicat care poate aduce penalizari etc. Daca se foloseste siteul pentru o afacere trebuie neaparat sa existe si un blog creat unde sa poata fi postat continut nou, inedit, actual, ceea ce duce la autoritate mai buna si un loc mai bun in rezultatele returnate la o simpla cautare pe Google. Nu in ultimul rand, ar trebui luate la puricat conturile de pe retelele de socializare, daca sunt create, daca nu se configureaza si se actualizeaza periodic, continutul trebuie adaptat retelelor de socializare, linkurile optimizate, la fel si intregul profil social. Dupa toate aceste etape trecute cu bine, se trece la optimizare site web efectiva, prin cautarea unor cuvinte cheie cat mai relevante, verificare concurentei pe fiecare cuvant cheie, autoritatii lui.

Imediat ce s-au stabilit cuvintele cheie cele mai bune se optimizeaza pagina web cu ajutorul eticheta titlu, care are neaparat cuvinte cheie, este atractiva si descrie cat mai bine despre ce e siteul. Urmeaza in ordinea importantei optimizarea Meta description, cat mai atractiva si mai scurta, descriptiva si ea, optimizarea URL, continand cuvinte cheie si cratime. Vorbim aici si despre optimizarea etichetelor heading, pentru parcurgerea mai usoara a textelor postate, optimizarea multimedia, crearea si trimiterea de Sitemap-uri la toate motoarele de cautare pentru indexarea continutului cat mai rapida. Optional se pot trimite chiar Sitemap-uri doar pentru video si imagine.