Afara e vopsit gardul si inauntru-i leopardul

Daca deschizi calculatorul si faci o simpla cautare pentru “cazare hoteluri Bucuresti” ai sa gasesti o multime de linkuri. Ceea ce este insa foarte frapant este ca, la ora actuala, numai jumatate din acestea, pot fi si intelese de catre cei care le cauta. La o adica, numai cei care vin de peste hotare si cativa dintre co-nationalii nostrii ar fi interesati de cazare la hotelurile din capitala. De ce? Pai este foarte simplu. Website-urile create pentru hotelurile respective nu au decat o limba - romana.
Mi se pare normal ca un website pentru un hotel de 3+ stele sa aiba optiunea de a trece de la romana la engleza. Foarte putine dintre aceste hoteluri de 3 stele, din Bucuresti au aceasta optiune, si chiar si mai putine au optiunea de a schimba in mai multe limbi. Cred ca avem multi vizitatori din Germania si Franta si este binecunoscut faptul ca orgoliul lor ii face de multe ori sa nu doreasca sa cunoasca o alta limba decat cea materna si engleza ar putea parea ca o misiune imposibila si pentru ei. Nu cred ca ar costa prea mult pentru aceste modificari. In ziua de astazi exista multe instrumente care ar face destuld e simpla traducerea unui website intr-o alta limba. Unul dintre ele este chiar google translate. E greu de inteles de ce, oamenii care sunt la conducerea acestor hoteluri nu iau decizii manageriale corecte adtunci cand este vorba de online. Toti verificam in epoca vitezei informatiile necesare unei calatorii, cat si cazarea la fata locului, prin intermediul internetului asa ca este mult mai importanta infrastructura digitala a oricarei afaceri care are ca scop atragerea turistilor si mai ales asigurarea ca ei vor reveni decat oricare alta fateta a sa. 

Atunci cand nu sunt corecte informatiile si cand nu este actualizat continutul, clientul poate de asemenea sa ajunga la fata locului si sa descopere ca a fost inselat si ramane cu un gust amar (desigur ca hotelierul ramane cu onorariul turistului dar poti fii sigur ca nu se va intoarce vreodata), urmand sa le spuna prietenilor sai despre serviciile proaste din Romania. Mi-e ca oamenii din alte tari se simt uneori mai degraba jecmaniti in stil romanesc, decat atrasi sa revina si cu impresia ca au facut o afacere buna.