Se schimbă paradigma

Nu cred că libertatea pe internet va exista foarte multă vreme. A însemnat până acum două lucruri: libertatea de gândire şi opinie, împotriva formelor de corectitudine politică etc., şi o pubelă a tuturor dejecţiilor şi formelor de stupiditate şi vid imaginabile. Se va găsi o cenzură până la urmă pentru cea de-a doua, cu efect pentru cea dintâi.

       Afiş interzis din pricina ‘degradării imaginii persoanei umane’, scos de pe zidurile metroului parizian: o femeie cumpărată ca marfă, într-un cărucior de supermarket.
       Cam târziu; cu câteva mii de ani.

       Se schimbă paradigma, sau mai curând anvelopa ideologică a Hollywood-ului (lucru observat şi de Z.). Înainte, oricare ar fi fost subiectul filmului, era întotdeauna împachetat ca o poveste sexuală. Drame, introspecţii existenţiale, filme istorice, despre revoluţia din Octombrie sau Napoleon, aveau mica lor poveste cu George şi Georgeta, spre a putea fi prizate de publicul larg. Azi au găsit un alt mijloc de identificare universală: ideologia. Fie ecologia, fie apocalipsa, teoria conspiraţiei sau thrill-ul primar, pentru prima oară se pot lipsi de povestea devenirii unui cuplu, fără ca spectatorul să iasă din sală. E un pas remarcabil. Până acum credeai că urmăreşti o poveste de amor (cu câteva tulburări inexplicabile, înţelese ca o serie de obstrucţii contingente în calea fuziunii finale a cuplului). Acum vom avea ideologie pură. Altfel spus, înainte mai puteai priza o poveste stupidă, fie şi numai ca să vezi dacă el rămâne cu ea. Acum vei priza o poveste stupidă.